הפסיכולוגיה של חוויות השימוש בעולם הדיגיטלי

פסיכולוגיה דיגיטלית – מודל חדשני מבית aware

ממחקרים רבים שביצענו על הפסיכולוגיה שמאחורי ההתנהלות בעולמות הדיגיטל, למדנו על

3 צרכים פסיכולוגים עיקריים העומדים בבסיס החוויה הדיגיטלית:

הצורך בתחושת שליטה מקבל מענה דרך סדר וארגון האתר, מגוון, מחיר, אמינות ובטחון, נוחות, השגיות, שקיפות, עמידה בהבטחה, דמי משלוח, זמן משלוח ועוד.

הצורך בבריחה לפנטזיה מקבל מענה דרך סוג חוויית הקניה, סקרנות, ריגוש, חו"ל, הרפתקה ועוד.

הצורך בהתקשרות ונגישות מקבל מענה דרך יחס אישי, זמינות, מהירות, דמיון me too, עממי או אליטסטי, שירות לקוחות, סניף פיזי, אפליקציה ועוד.

לכל עולם תוכן ובכל קטגוריה הגורמים והמשקולות של 3 צורכי הליבה משתנים.

לדוגמה, בעולמות הפיננסיים הצורך בפנטזיה עשוי להיות נמוך יותר אך גם  תלוי בסוג השירות, לדוגמה, הלוואה לחופשה לעומת משכנתא.

בעולמות ה-shopping מצאנו הבדלים בגורמים לצרכים בעולמות שונים, למשל הבדלים בין רכישת מוצרי חשמל online לעומת רכישת אופנה / ארוחות take a way ועוד.

מכאן אנו יוצאים למחקר איכותני עמוק על הצרכים הלא מודעים של הצרכנים בעולם הדיגיטלי.

אפיונים שביצענו לדוגמה,

הגורמים להעדפת רכישה באתרים ספציפיים על פני המתחרים: מדוע יש צרכנים שמתחברים יותר לקניות דרך Aliexpress ואחרים דרך eBAY, מה יגרום לצרכנים לעבור מקניון וירטואלי אחד לאחר?

מדוע צרכנים מפסיקים תהליך דיגיטלי באמצע, שמים בסל ולא מסיימים את הקניה, עוצרים באמצע תהליך לקיחת הלוואה דיגיטלי, באמצע רכישת ביטוח דרך הדיגיטל וכד'?

מדוע לא משתמשים בהטבות בעולם הדיגיטלי 1+1, כרטיסי מועדון, תווי קניה דיגיטליים ועוד?

שאלות מילוליות לא יעזרו בניתוח של גורמים פסיכולוגים, מכיוון שהצרכן אינו מודע למניעים ולחסמים שלו. אם תשאלו אותו  מדוע הוא  מעדיף אתר כזה או אחר, או מדוע הפסיק את הרכישה באמצע, הוא יענה לכם, אך אין זה אומר שתשובתו תהיה הסיבה האמיתית. תשובתו יכולה להיות הסבר שהוא נותן לעצמו כדי להצדיק את התנהגותו (דיסוננס).

כהנמן זכה בפרס נובל ב2002 כשהוכיח שקבלת ההחלטות שלנו, אפילו בעולם הכלכלי, נובעת ממניעים רגשיים עמוקים ולא רציונאלים.

המומחיות שלנו, מכון aware היא 11 שנים של מחקרים על התת מודע, באמצעות כלי מחקר ייחודיים שעוקפים את הרובד המילולי – שכלי ויורדים לרבדים לא מודעים.

הנחקרים מבצעים פעולות  online בזמן אמת בקבוצות המחקר. מתוך המשימות אנו לומדים על מניעים, חסמים וצרכים שלא מקבלים מענה.

הנחקרים מדמיינים, מציירים, כותבים סיפורים, אסוציאציות ועוד, כדי לחשוף את התפישות הלא מודעות שלהם על עולם התוכן ועל סביבת התחרות.

פסיכולוגים קליניים מנתחים את החומרים ובכך מתחקים אחר המפה התפישתית הלא מודעת שמניעה או חוסמת את הצרכן במפגש הדיגיטלי עמכם.

להצגת ניתוחי מקרה מוזמנים לתאם פגישה

 

 

 

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.