עוד מתהפוכות הקורונה: שכירים שמתפקדים כעצמאיים.

עוד מתהפוכות הקורונה: שכירים שמתפקדים כעצמאיים.

אישיות של שכיר או אישיות של עצמאי?

אני, למשל, עצמאית מאז ומעולם, רגילה להתנהל מול עצמי, יודעת להניע את עצמי לכוון לעבר מטרות ולהתנהל בתוך חוסר וודאות כשנדרש, דווקא בתוך ארגון אני עשויה ללכת לאיבוד, לעומת זאת אישיות של שכיר, גם אם בכיר מאד, לעיתים זקוקה למעטפת הארגונית כדי לפרוח.

למה אנחנו מבצעים בדר"כ ספורט בקבוצות או ליד עוד אנשים במכון? מדוע עושים דיאטה בקבוצה או עם מלווה אישי?

מנוע פנימי או מנוע חיצוני?

הנעה, מוטיבציה היא מנוע, והשאלה היא האם יש לנו מנוע פנימי או שאנו צריכים תמיכה חיצונית כדי לנוע במלוא הכוח שלנו?

הרי כשאנו רצים / שוחים / מתאמנים ליד מישהו נוסף אנו מגיעים מהר יותר ורחוק יותר.. כנראה שיש כאן משהו אנרגטי לו אנו זקוקים, כוח הביחד הוא כוח אדיר.

נחזור לשאלתנו: שכירים או עצמאים ואיך זה קשור לקורונה?

שכירים רבים מוצאים עצמם לאחרונה מתנהלים לבד בבית.

ידעתם שאלפי נציגי שירות ומכירות של חברות שונות עונים לכם כשהם בביתם, תחשבו על הפער העצום בסביבת העבודה שלהם. מי שמכיר מוקדים, יודע כמה השקעה בהנעת העובדים מתבצעת ע"י מסכים עם ציונים למספר הפניות הנענות, עם צלצולי פעמונים לזוכים בנתינת שירות יוצא דופן או עמידה ביעדי מכירות ועוד..

איך ניתן להחליף כל זאת בעבודה מהבית?

מהנדסת שעברה לעבוד 4 ימים מהבית מספרת לי כמה קשה לה, קשה לה לשמור על סדר יום, היא רוצה לעבוד אך מוצאת עצמה עושה כביסות, אוספת את הילדות ואח"כ ממשיכה לעבוד עד השעות הקטנות של הלילה…

מה קורה לנו בעבודה מרחוק?

נכון להיום נטרפו הקלפים, עובדי ארגונים שצריכים את המעטפת הארגונית, טיפוסי אישיות שמוציאים את המיטב שלהם בתוך סביבה ארגונית, במפגש האנושי, בסביבה שמאתגרת אותם ואף טיפה דוחפת אותם לעשות את מה שנדרש מוצאים עצמם לבד בבית, כמו עצמאיים אך ללא הנסיון והדרייב לפעול לבד.

במחקרים שביצענו על עובדי ארגונים שעברו לעבוד בבית ראינו שלמתגוררים לבד הכי קשה עם המעבר לעבודה מהבית, הבדידות שלהם עולה והתפוקה יורדת.

לפני שניגשים לפתרונות נכון להתבונן על הפער מתוך כוונה להבין מהיכן נובע.

רוב המנהלים ממהרים לכעוס או להביע חוסר אמון אל מול העובדים שאינם עומדים במצופה מהם. ואז נכנסנים לתהליך של מיקרו מנג'מנט שמקורו בחוסר אמון.

אז כאמור לפני שממהרים להסיק מסקנות מזמינה את המנהלים  להכיר טוב יותר את העובדים ולהבין שמדובר במגוון צרכים אנושיים, חוזקות, מוטיבציות וככל שנטיב להתאים את הסביבה ליכולות נרוויח יותר-כארגון, כאנשים, כמנהלים.

יש הרבה מה לעשות, אבל חשוב להתחיל בלראות ולהבין את הפער שנוצר, מכאן נוכל לחפש פתרונות יצירתיים.

במקומות שהמנהלים זיהו שהעובדים צריכים את העמיתים שלהם, במוקדי שירות שסיקרנו הזום היה פתוח לאורך כל שעות העבודה כדי לראות את העמיתים ובעיקר כדי ליצור סביבה ארגונית וירטואלית אומנם אך דומה לסביבה האמיתית.

בארגונים אחרים שאנו מלווים יצרנו נוהל משימות שבועיות שמחליף יעדים רבעוניים, ומניע את העובדים.

אנחנו בWfH  ביצענו ניתוח פסיכולוגי מעמיק, פרקנו את גורמי ההשפעה על אפקטיביות מרחוק לגורמים קשים ורכים, בתוכם דייקנו את הרכיבים המשפיעים ובעזרתם אנו נותנים פתרונות רלוונטיים לכל ארגון.

לפרטים נוספים מוזמזנים לדבר איתנו

מאת:

מלכה אשר

מנכ"ל משותף

WfH  ארגונים עובדים מהבית

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.