Messages from the Non-Verbal level

בכל ארגון יש מסרים שעוברים מתחת לפני השטח, הם כמו קודים לא מדוברים, מי שנכנס לארגון מרגיש אותם גם אם אינו מודע להם.
בכל ארגון ובכל קבוצה עוברים מסרים לא מילוליים היוצרים את מציאות חיי הארגון ולעיתים יכולים להגביל את התפתחותו, זו הסיבה שנבקש לחשוף את המסרים ולבחון אם הם משרתים את הארגון, נבקש להבין אילו תהליכים בארגון משמרים אותם.
אנו מבצעים מחקר איכותני במתודולוגיות ייחודיות החושפות מסרים מהרובד הלא מילולי.
ובהמשך אנו מבצעים תהליך לשינוי התפישות בארגון, תהליך שיתופי שרותם את הצוותים לקדם את השינוי בהמשך.

ליווי תהליכים פנים ארגוניים במודל שיתופי עם הצוותים.

לדוגמא:

מפעל גלידות נסטלה – ניהול שינוי ארגוני במפעל תוך שיתוף הצוותים.

משרד הרווחה – ליווי תהליך הפחתת שחיקה תוך שיתוף מנהלים מכל הדרגים ב-4 סדנאות ארציות של 70 משתתפים בכל סדנה, סה"כ 280 משתתפים.

אירוקה – ליווי תהליך שימור עובדים ויצירת אבני דרך לשנה ראשונה בקליטת העובד והכשרתו.

נספרסו – ליווי תהליך מיתוג פנים ארגוני.

EY ארנסט יאנג – ליווי תהליך עיצוב חוויית עובד.

בית הספר המרכזי של הרווחה – קורס לשינוי עמדות והתנהלות של יושבות ראש ועדות אבחון ארציות.

קצת רקע מדעי – ידוע שהמסרים המילוליים נמצאים בקורטקס, שהוא האזור המפותח מבחינה אבולוציונית במוח האנושי. לעומת זאת, המסרים הלא מילוליים נמצאים באזור המערכת הלימבית של המוח.

הם יצריים וחייתיים, בדיוק כמו של הטיגריס וחיות הטרף בג'ונגל.

במחקרים רבים בעולם נמצא, כי בהתפתחות האבולוציונית של האנושות, מעבר להתפתחות הקורטקס התפתח באופן משמעותי גם אזור המערכת הלימבית במוח האנושי.

גודלו של אזור המערכת הלימבית במוח האנושי גדול אף יותר מזה של השימפנזים.

כלומר –  לבני האדם יש גם יכולות 'חייתיות' מוגברות משל החיות.

יכולות האלה באות לידי ביטוי ב'שפת הגוף' או ב'ידיעה מהבטן', שם נמצאות הכמיהות והאינסטינקטים העמוקים ביותר, המניעים אותנו לפעולה הרבה לפני שאזור הקורטקס מתחיל להגיב.

תהליכים פנים ארגוניים

שינוי תפישות ועמדות חוסמות בקרב מנהלים ועובדים

היכולת לשתף פעולה

COLOBRATION

מיתוג החברה כמעסיק

BRAND EMPLOYEE

חיבור רגשי לארגון

ENGAGEMENT

הפחתת שחיקה

FATIGUE REDUCTION

שימור עובדים

RETENTION

תהליך אבחון ושינוי תפישות מורכב מארבעה שלבים:

1. שלב האבחון

מתבצע בשילוב מספר מתודולוגיות בקרב מנהלים וצוותים הרלוונטיים לשאלה שעל הפרק.

2. דוח מפת התפישות בארגון

דוח 360 מעלות הנותן את מפת התפישות הלא מילוליות שעוברות בארגון.

3. ממצוי לרצוי – בניית המתווה

בשלב זה יתקיים סיעור מוחות בו ישתתפו נציגים מהדרגים השונים בארגון הקשורים לנושא.

4. סגירת פערים וניהול השינוי – תוכנית עבודה

יוגש דוח שני ובו התפישות הרצויות, הרעיונות שעלו ליישום, מה נדרש כדי לקיימם וכיצד נמדוד בעתיד שאכן התרחש שהשינוי.

יצירת קשר

נשמע מעניין? צור עמנו קשר כבר עכשיו, ונציג יזחור אלייך בהקדם.