יכול להיות שהסקר הפנים ארגוני לא שואל את השאלות הרלוונטיות?
ארגונים מבצעים סקרים פנים ארגוניים, לרוב אלה סקרים שרצים מספר שנים, השאלות שבהם אמורות להציף בעיות ופערים ולהיות מנוע לעבודת משאבי האנוש והפיתוח הארגוני, בפועל אנחנו נתקלים בסקרים אשר אינם שואלים על הגורמים החדשים שמשפיעים על עובדים, העולם השתנה ועמו גם צרכי העובדים השתנו, הדורות החדשים שנכנסים למעגל העבודה וכן הצרכים של הדורות הוותיקים יותר שונים ממה שהכרנו ולעיתים כלל אינם באים לידי ביטוי בסקרים הארגוניים, מכיוון שאינם נשאלים. במחקר איכותני הנעזר במתודולוגיות מהרובד הלא מילולי אנו מציפים צרכים וגורמים המשפיעים על תחושת החיבור הרגשי של הצוותים לארגון ועל תפישותיהם לגבי הארגון, מנהליו, עמיתיהם ועוד. בעקבות המחקר האיכותני אנו ממליצים על עדכון מדדי הסקר.