בפגישה עם סמנכ"לית שיווק של רשת קמעונאית מובילה, עדכנתי אותה שבשלוש שנים האחרונות אני מבצעת גם מחקרים פנים ארגוניים בשיטות הייחודיות שהיא כבר מכירה מעבודה משותפת שלנו על צרכנים.
פגישתנו החלה בשאלתה, "מה פתאום את עושה מחקרים פנים ארגוניים?" והסתיימה בהזמנת מחקר על צוותי המכירות והשירות ברשת.
איך זה קרה?
הלקוחה סיפרה על מכירות נמוכות, וסקר כמותי שביצעה בקרב הצרכנים שהצביע על היעדר בידול בין הרשת לבין המתחרים.
תוך שתארתי לה את המחקרים הפנים הארגוניים שאני עורכת, הסברתי שהחוץ הוא השתקפות של הפנים. כלומר, תפישות הצרכנים מחוץ לארגון לעיתים משקפות תפישות לא מודעות הקיימות בצוותים בתוך הארגון.
ואז סיפרה הלקוחה על תחלופה רבה ומהירה של מוכרים ואנשי שירות, שעוזבים תוך מספר חודשים ספורים ולאחר תום ההכשרה.
תמרור אזהרה!
הכנסנו את סמנכ"ל משאבי האנוש לתמונה ויחד יצאנו למחקר איכותני מעמיק, במודל ההדדי: פנים וחוץ ארגוני בו זמנית.
במחקר איכותני מעמיק מצאנו שגם הצוותים בתוך החברה לא יודעים מהו הבידול של הרשת אל מול המתחרים. הצפנו תפישות נוספות שגורמות לתחלופה הרבה. איתרנו צרכים עמוקים שגורמים לצוותי המכירות והשירות להתחבר לרשת, ואת הגורמים שמביאים לעזיבתם המהירה.
מכאן יצאנו לתהליך מובנה, המחלק את קליטת העובדים ל-5 שלבים תוך התקדמות מקצועית ברורה ומתן מענה לצורכי העובדים המשתנים לאורך שהותם בארגון וליצירת חיבור רגשי של הצוותים לרשת.
בקרב הצרכנים פיצחנו את המפה התפישתית לקטגוריה, את הגורמים להיעדר בידול ואת הדלתות האפשריות לשינוי המצב.
בתחומי חיים אחרים עברנו זה מכבר את השינוי התפישתי מראייה צרה לראייה כוללת של השלם.
רפואה הוליסטית, לדוגמה – הוא שם כולל לגישות ברפואה, המדגישות את הצורך בבחינת גופו השלם, רגשותיו, אופן חשיבתו וסביבתו של החולה ככלל, ולא רק את האיבר הבודד.
ההזמנה שלי אליכם היא חיבורים ושיתופים בין המחלקות השונות. הזמנה לראייה רחבה כוללת של הארגון – פנים וחוץ בו זמנית, בכדי להביא לצמיחה עסקית.
לא עוד מחקרים צרים רק על צרכנים ולקוחות מחוץ לארגון, לא עוד חיפוש תשובות לבעיות רק בחוץ, אלא מודל מחקרי הדדי הבוחן פנים וחוץ בו זמנית, מאתר את שורש הבעיה ומטפל בו.
משתפת אתכם בכמה מוצרים מחקריים חדשים שלנו
הנשענים על 3 עקרונות של המאה ה-21
א. עידן של שקיפות (רשתות חברתיות)
ב. עידן של גם וגם: העובד הוא גם לקוח, גם משפיע, גם מעביר מסרים תקשורתיים
ג. עידן של שיתופיות (חכמת ההמונים)
לפי עקרונות אלה יצאנו עם 3 מוצרים מחקריים חדשים – כולם במתכונת
מודל מחקרי הדדי הבודק פנים וחוץ ארגוני בו זמנית
המוצרים המחקריים החדשים שלנו:
1. אסטרטגיה הלכה למעשה
יצירת סנכרון בתפישות מחוץ לארגון ובתוכו, הלימה בין החוץ לפנים.
הלימה בין ההבטחה התקשורתית למפגש עם הארגון בדרכים השונות: מוצר, שירות, ספק, בעל מניות ועוד
2. המודל ההדדי למכירות
B2B / B2C
3. המודל ההדדי בשירות לקוחות
ייחודיות במוצרים החדשים: אבחון ושינוי תפישות פנים ארגוניות בנוסף לאבחון תפישות צרכנים ולקוחות.
לפרזנטציה הכוללת הדגמות מפרוייקטים שביצענו בארגונים מובילים, מוזמנים ליצור קשר
מלכה
054-4755162
malka@aware.co.il