התפישות האוטומטיות שלנו מחפשות את הכסף במקום שבו הוא היה עד עכשיו. אבל העולם זז. העולם משנה צורה. הכסף נמצא במקומות אחרים והתפישות שלנו לעיתים לא רואות את המקום החדש אליו אנחנו צריכים ללכת.
הנחייה: מלכה אשר,
מייסדת aware המכון לאבחון ושינוי תפישות
הסדנה מתבססת על מתודולוגיה איתה אנו מלווים ארגונים גדולים בפריצות דרך עסקיות וצמיחה עסקית.
11 שנים של ניסיון בארגונים מובילים. ביניהם: נספרסו, נסטלה, e-bay, תנובה, הראל, מזרחי-טפחות ועוד רבים וטובים.
החלטתי שחשוב לא פחות לתת את הכלים שלנו לשינוי תפישתי לעצמאיים ועסקים קטנים.
בסדנה חווייתית בת 5 שעות, נעבור תהליך של אבחון התפישות הקיימות שלנו, איפה אנחנו חושבים שהכסף נמצא, איפה היינו רגילים למצוא אותו עד היום. כל משתתף יאבחן את תפישותיו האישיות לגבי העסק שלו. מכאן נצא לתהליך של שינוי התפישה הקבועה שלנו ואיתור טריטוריות חדשות ועדכניות אליהן אנחנו יכולים להתקדם, לעיתים זו טריטוריה כל כך קרובה למה שאנחנו עושים, ובכל זאת לא הצלחנו לראות אותה, לא ראינו שבשינוי קליל ניתן מענה מדוייק לצורכי הלקוחות שלנו. הסדנה חושפת עבור המשתתפים השונים דרכים חדשות להגיע לכסף, דרכים חדשות להגיע לעוד פרוייקטים לעוד הכנסה, דרכים שהיו שקופות עבורנו עד עתה, רק בגלל שהתנהלנו מתוך תפישות העבר בו בזמן שהעולם משתנה לנגד עינינו.
מחקרים אומרים שאנחנו מנצלים רק 5 עד 10% מהמוח.
תחשבו מה היה קורה לו היינו מנצלים עוד קצת, אפילו עוד 1% אילו מהפכות יכולנו ליצור בחיינו!!!
במכון המחקר aware פיתחתנו שיטה להרחבת התפישה, שעובדת על הצפת החסימות בתפישה הנוכחית שלנו. מתוך ראיית התפישות החסומות שלנו, אנו יוצאים למסע על מנת לאתר איזו תפישה היינו רוצים לאחוז, איזו תפישה חדשה נבקש לעסק שלנו ואיך העסק שלנו יראה מהתפישה החדשה הזו, בתהליך נחשוף מה צריך לקרות כדי שנתנהל מהתפישה החדשה, שם נגלה את המפתח לעוד 1% של פוטנציאל המוח שלנו.
חשיפת התפישות החוסמות שלנו מתבצעת במפגש חווייתי, דרך דמיון מודרך, כתיבה וציור אינטואיטיביים. לאחר החשיפה נקיים תרגילים שיחשפו את השינוי התפישתי המתבקש עבור כל אחד מהמשתתפים.
נפרק מבני תפישה ישנים ששירתו אותנו עד כה, אבל מכאן והלאה זקוקים להתרחבות כדי שנתקדם קדימה ולטובת צמיחת העסק שלנו.
הסדנה כוללת תהליך חווייתי ב-4 שלבים:
שלב 1 – אבחון התפישות הלא מודעות של כל אחד מהמשתתפים.
נבצע זאת בעזרת דמיון מודרך – ציור וכתיבה אינטואיטיביים
וכלים נוספים שחושפים את התפישות הלא מילוליות שלנו.
שלב 2 – שיתוף בזוגות וטכניקה להעלאת התפישות הלא מילוליות
למודעות. שניים מהמשתתפים ישתפו גם במליאה ותודגם
הטכניקה להעלאת התפישות הלא מילוליות ע"י מלכה אשר.
שלב 3 – ממצוי לרצוי – עבודת עומק וחשיפת התפישות שנרצה לאמץ
מעתה, העבודה תחשוף את התפישות הרצויות לקידום
העסק שלנו, ואת אופן ההתנהלות שנבקש לעצמנו לאור
התפישות החדשות ומה נדרש כדי שהדבר יקרה.
שלב 4 – שלב ההטמעה – נצא עם קידוד חדש במוחנו, תפישה
חדשה שתושרש ותחליף את התפישה החוסמת שהיתה עד כה.
כל משתתף יצא עם תובנה לגבי העסק שלו, לאן זז הכסף בעסק שלו, מה עליו לעשות כדי לדייק את מאמציו השיווקיים והעסקיים.